Cilji:
- Zagotoviti spodbudno, inkluzivno, kreativno in varno (socialno in fizično) učno okolje.
- Opolnomočiti učence za fleksibilno in avtonomno, z osebnimi in skupnimi cilji usklajeno izbiro dejavnosti ter za prevzemanje odgovornosti za lastno učenje.
- Razvijati učne strategije, delovne navade, znanje, spretnosti in veščine glede na posebnosti učencev, šole ter ožjega in širšega okolja.
- Razvijati interese učencev, področja nadarjenosti in talente, spodbujati inovativne poti učenja in kreativne učne dosežke.
- Omogočiti učencem samostojno individualno ali sodelovalno (skupinsko) učenje in pripravo na pouk (opravljanje DN in drugih obveznosti za šolo).
- Zagotoviti dostop do raznovrstnih učnih pripomočkov (računalniki, …).
- Razvijati različne vrste pismenosti, večjezičnost in sporazumevanje v različnih jezikih.
- Učence spodbuditi za izvajanje prve pomoči ter ustrezno odzivanje v stresnih situacijah.
- Zagotoviti smiselno izrabo prostega časa ter razvoj zdravega življenjskega sloga (zdravo prehranjevanje, gibanje itd.).
- Krepiti spoštovanje in vednost o tradiciji, nacionalni in svetovni kulturno umetniški dediščini ter o drugih vsebinah po izboru šole in učencev.
- Učence podpirati za samostojno, samoregulativno (refleksije, metakognitivni procesi) vseživljenjsko učenje in načrtovanje nadaljnje izobraževalne poti ter trajnostni razvoj.
DEJAVNOSTI razširjenega programa:
Gibanje in zdravje za dobro psihično in fizično počutje: Eko šolar Ciljna skupina: 1. – 9. razred Način izvajanja: vsaki drugi teden Učenci bodo razvijali veščine načrtovanja in organiziranega dela v skupini. Razvijali bodo tudi znanja in veščine za tekmovanje v ekokvizu. Ozaveščali bodo pomen varovanja narave skozi različne ekološke dejavnosti: Prva pomoč in pokončna drža Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali nezgodne situacije, v katerih je življenje zaradi poškodb neposredno ogroženo, in se naučili pravilnega ukrepanja. Izoblikovali bodo preventivno miselnost ter se naučili ukrepov za preprečevanje nezgod. Učenci bodo pridobili teoretična in praktična znanja iz prve pomoči, da bodo lahko pomagali sebi ter drugim ob nesrečah, nezgodah in nenadnih obolenjih. Spoznavali in izvajali bodo vaje pokončne drže, s katerimi bodo skrbeli za svoje dobro psihofizično ravnovesje. Prva pomoč Ciljna skupina: 7. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali nezgodne situacije, v katerih je življenje zaradi poškodb neposredno ogroženo, in se naučili pravilnega ukrepanja. Izoblikovali bodo preventivno miselnost ter se naučili ukrepov za preprečevanje nezgod. Učenci bodo pridobili teoretična in praktična znanja iz prve pomoči, da bodo lahko pomagali sebi ter drugim ob nesrečah, nezgodah in nenadnih obolenjih. Spoznavali in izvajali bodo vaje pokončne drže, s katerimi bodo skrbeli za svoje dobro psihofizično ravnovesje. Psihološke urice (urice, kjer tabu teme ne obstajajo) Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsaki drugi teden Učencem bo omogočen varen prostor, kjer bodo lahko odprto diskutirali o želenih tematikah. Prepoznavali bodo svoje misli, čustva, ozaveščali vedenja in osebne cilje. S preventivnim delom bomo spodbujali sprejemanje samega sebe in drugih, sprejemanje drugačnosti, razvijanje samopodobe/samozavesti, empatije ter spoštovanje do sebe in do drugih. Ozavestili bomo pomen pogovora za duševno zdravje, dobro počutje in kakovostno življenje. Z vodeno diskusijo se bodo učenci naučili načel učinkovite komunikacije, asertivnosti, reševanja konfliktov, učinkovitega spoprijemanja s stresom in z izzivi v življenju ter v času odraščanja. Učenci bodo ozavestili pomen pogovora (tudi o tematikah, o katerih običajno ne govorijo). Pridobili bodo razne strategije in veščine soočanja s stresom ter reševanja problemov. Med seboj bodo delili izkušnje in krepili povezanost z drugimi, kar vpliva na krepitev njihove samopodobe, samozavesti, duševnega zdravja ter medsebojne povezanosti. Skrb za duševno zdravje Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsaki drugi teden Učenci bodo spoznavali pomen skrbi za duševno zdravje, se učili prepoznavati težave v duševnem zdravju, tako pri sebi kot pri drugih, in spoznavali načine krepitve duševnega zdravja (tehnike sproščanja, obvladovanje in preprečevanje stresa, spoznavanje virov pomoči). Učence bomo ozaveščali o pomenu zdravega življenjskega sloga in spodbujali k skrbi zase na vseh področjih duševnega delovanja. Učenci se bodo skozi vodene diskusije učili načel učinkovite komunikacije, spopadanja s stresom in stiskami ter odkrivali, kam se lahko v primeru težav obrnejo po pomoč ali nasvet. Gibanje za zdrav življenjski slog Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden vsak razred Spoznavali bodo pomen gibanja in ozaveščali pomen telesnega ter duševnega zdravja za dobro počutje in kakovostno življenje. Seznanili se bodo z različnimi gibalnimi dejavnostmi ter spoznavali pravila športnega obnašanja. Učenci bodo pri aktivnostih odkrivali osebne interese, želje in talente za določene športne dejavnosti ter oblikovali pozitiven odnos do gibanja in zdravega življenjskega sloga. Prebujam se z gibanjem Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: ponedeljek, torek, sreda Učenci bodo krepili pozitiven odnos do gibanja. Razvijali bodo osnovne motorične spretnosti (koordinacijo, hitrost, ravnotežje, gibljivost, vzdržljivost in moč), kar bo prispevalo k boljši zbranosti za učenje in ustvarjanje pri pouku. Učenci bodo spoznavali pomen gibanja in ozaveščali pomen telesnega ter duševnega zdravja za dobro počutje in kakovostno življenje. Seznanili se bodo z različnimi gibalnimi dejavnostmi in spoznali pravila športnega obnašanja. Mali atleti Ciljna skupina: 1. – 3. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo pri aktivnostih podrobneje spoznali različne atletske discipline. Z vadbo bodo izboljševali vzdržljivost, gibalno učinkovitost, koordinacijo in krepili medsebojne odnose. Učenci bodo spoznavali pomen gibanja ter ozaveščali pomen telesnega in duševnega zdravja za dobro počutje ter kakovostno življenje. Seznanili se bodo z različnimi gibalnimi dejavnostmi in spoznali pravila športnega obnašanja. Žogarija Ciljna skupina: 3. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo pri aktivnostih odkrivali osebne interese, želje in talente za določene individualne ter moštvene športe z žogo. Spoznavali bodo pomen gibanja ter ozaveščali pomen telesnega in duševnega zdravja za dobro počutje ter kakovostno življenje. Seznanili se bodo z različnimi gibalnimi dejavnostmi in spoznali pravila športnega obnašanja. Žoga je okrogla Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo pri različnih aktivnostih odkrivali osebne interese, želje in talente za določene individualne ter moštvene športe z žogo. Joga Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili zavedanje svojega telesa in dihanja, sprejemanje samega sebe, razvijanje samopodobe/samozavesti, razvijanje empatije ter spoštovanja do drugih, spoznavanje različnih tehnik kot oblik pomoči za zdravje in dobro počutje. Povečanje prožnosti, krepitev, raztezanje in sprostitev mišic, izboljšanje motorike in koncentracije, poglobitev dihanja, povečanje sposobnosti za sprostitev/umiritev, odpravljanje stresa, izboljšanje spomina. Gibalne igre Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili zavedanje svojega telesa in dihanja, sprejemanje samega sebe, razvijanje samopodobe/samozavesti, razvijanje empatije ter spoštovanja do drugih, spoznavanje različnih tehnik kot oblik pomoči za zdravje in dobro počutje. Povečanje prožnosti, krepitev, raztezanje in sprostitev mišic, izboljšanje motorike in koncentracije, poglobitev dihanja, povečanje sposobnosti za sprostitev/umiritev, odpravljanje stresa, izboljšanje spomina. Odbojka Ciljna skupina: 8. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo seznanili z osnovami odbojkarske igre. Spoznali bodo pravila in mnoge različne izpeljanke te igre. Učenci bodo spoznali vpliv športa na zdrav način življenja. Naučili se bodo osnov elementarnih odbojkarskih prvin. Spoznali bodo nekatere različice odbojkarske igre. Učenci bodo spoznavali pomen gibanja in ozaveščali pomen telesnega ter duševnega zdravja za dobro počutje in kakovostno življenje. Mladi planinci Ciljna skupina: 1. – 9. razred Način izvajanja: načrtovani izleti Učenci se bodo seznanili s pravilno obutvijo in oblačili za pohode. Spoznali bodo nove planinske poti in oznake. Krepili bodo medsebojne prijateljske odnose. Pravljična joga Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo preko pravljic in domišljijskega sveta naučili osnovnih jogijskih položajev in preprostih dihalnih tehnik. Krepili in razvijali bodo zaznavno-doživljajske sposobnosti, gibalne spretnosti, predstave, domišljijo, ustvarjalnost in inovativnost. Oblikovali bodo pozitiven odnos do gibanja, spoštljiv odnos do sebe in svojih vrstnikov. Vadba omogoča učencem izboljšanje motorike in prožnosti telesa, razvijanje sposobnosti koncentracije ter koordinacije gibov. Mini pilates Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo skozi igro in na zanimiv način spoznavali naravne oblike gibanja ter razvijali svoje gibalne sposobnosti in tako izboljšali gibljivost ter ravnotežje. Učenci se bodo sprostili, medsebojno povezovali in krepili medsebojne odnose, razvijali pozitiven odnos do gibanja in sproščanja ter ob redni vadbi izboljšali zmožnost osredotočanja. Nogomet Ciljna skupina: 3. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo s pomočjo elementarnih iger razvijali hitrost, orientacijo v prostoru in medsebojno sodelovanje. Učenci se bodo seznanili z osnovnimi tehničnimi (odkrivanje, varanje) in taktičnimi (poigravanje, vodenje, podajanje, sprejemanje, udarjanje) elementi nogometne igre. Preizkusili se bodo v enostavnih igralnih različicah (1:1, 2:2, 3:3) in drugih. Spoznali bodo temeljna pravila malega nogometa in športnega obnašanja. Učenci bodo spoznali pozitiven vpliv športa na zdrav življenjski slog. Skozi igro bodo krepili pozitiven odnos do gibanja. S pomočjo dela v dvojicah ali manjših skupinah bodo krepili medsebojne odnose in se navajali na medsebojno sodelovanje. Krepili bodo tudi fair-play igro. Hkrati pa se bodo naučili temeljnih elementov nogometne igre. Igre z loparji Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo s pomočjo elementarnih in štafetnih iger razvijali hitrost, koordinacijo ter medsebojno sodelovanje. Spoznali bodo badminton, namizni tenis in tenis. Pri vsakem športu se bodo seznanili z osnovnimi tehničnimi in taktičnimi elementi. Učenci bodo igrali posamezni šport (posamezno ali dvojice). Prav tako bodo spoznali temeljna pravila. Razvijali bodo pozitiven odnos do gibanja. Spoznali bodo pozitivne učinke športne vadbe na življenje. Skozi igro bodo razvijali temeljne gibalne sposobnosti, krepili medsebojne odnose in fair-play igro, hkrati pa se učili temeljnih elementov badmintona, namiznega tenisa in tenisa. Razmigaj se Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo seznanili z osnovnimi jogijskimi položaji ter vadbo z razteznimi trakovi in/ali obroči, razvijali občutek za lastno telo in koordinacijo. Pomen gibanja v vsakdanjem življenju bodo ozaveščali na sproščen in spontan način tudi skozi ples ter različne gibalne igre. Učenci bodo spoznali nekatere osnovne jogijske položaje, ob plesu razvijali občutek za ritem ter koordinacijo telesa. Skozi gibalne igre bodo krepili veščine medsebojnega sodelovanja. Otroška zumba Ciljna skupina: 3. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo skozi ples krepili svoje telo, razvijali svoje gibalne sposobnosti, vadili koordinacijo, občutek za ritem in glasbo, se sproščali. Učenci bodo izoblikovali in spoznali pozitivne vidike športa na življenje ter počutje nasploh. Skozi ples in gibanje bodo razvijali koordinacijo, gibalne sposobnosti ter krepili medosebne odnose. Igram se in razgibam med odmorom Ciljna skupina: 4. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo seznanili z različnimi gibalnimi dejavnostmi. Spoznavali bodo pravila športnega obnašanja. Učenci bodo pri aktivnostih odkrivali osebne interese, želje in talente za določene športne dejavnosti ter oblikovali pozitiven odnos do gibanja in zdravega življenjskega sloga. Učenci bodo aktivno preživljali glavne odmore. Kolo je zakon Ciljna skupina: 4. – 5. razred Način izvajanja: projektno Učenci se bodo odpravili na kolesarske izlete v bližnje kraje, spoznavali vse o pripravi koles za vožnjo, se naučili osnov servisa koles, utrjevali znanje o prometnih pravilih in krepili svojo vzdržljivost. Udeležili se bodo dveh kolesarskih akcij: Drugače na pot, v šolo s kolesom (Dan kolesarjev) in Bistro glavo varuje čelada (izvajalec SPV v CP v sodelovanju z OŠ, ZPM Maribor, policijo in medobčinskim redarstvom). Sprostim se in najem Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak dan Učenci bodo spoznavali pomen uravnotežene prehrane. Razvijali bodo navade zdravega prehranjevanja. Upoštevali bodo osnovna higienska načela prehranjevanja, pridobivali znanje o ustreznih navadah prehranjevanja in oblikovali osnovne vrednote pri prehranjevanju za mizo. Spoznavali bodo različne tehnike sproščanja, počitka in sprostitve. Učenci bodo oblikovali ustrezne in zdrave prehranske navade, znali bodo upoštevati bonton oz. kulturno vedenje pri mizi. Razumeli bodo pomembnost počitka in sprostitve za učinkovito telesno ter kognitivno delovanje. Diabetes Ciljna skupina: 7. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci se bodo seznanili z osnovami sladkorne bolezni, vzrokih za nastanek in njenih posledicah. Seznanili se bodo s pomenom uravnotežene prehrane ter redne telesne dejavnosti pri preprečevanju in zdravljenju sladkorne bolezni. Razvijali bodo znanja in veščine za tekmovanje. Pridobljena znanja bodo učenci uporabili pri šolskem/državnem tekmovanju iz znanja o sladkorni bolezni ter pri vsakodnevni skrbi za svoje zdravje. Master šef Ciljna skupina: 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali načine priprave različnih jedi v skladu z zdravimi smernicami prehranjevanja. Spoznavali bodo osnove higiene pri pripravi hrane ter osnovne tehnike kuhanja. Oblikovali bodo zdrave prehranske navade, razvijali znanja in tehnike priprave različnih jedi. Znali bodo uporabljati osnovne kuhinjske pripomočke ter samostojno pripraviti preproste jedi. Ciljna skupina: 1. – 2. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali načine priprave hrane v skladu s smernicami zdravega prehranjevanja (poudarek bo na čim bolj samostojni pripravi obrokov). Spoznali bodo osnove higiene v kuhinji ter se osredotočali na varnost pri kuhanju in pripravi obrokov. Oblikovali bodo zdrave prehranske navade, razvijali znanja in tehnike priprave različnih vrst hrane, spoznavali primerne količine, ki jih je še zdravo zaužiti vsak dan. Znali bodo načrtovati zdrav jedilnik in nekatere od teh jedi tudi pripraviti. Ciljna skupina: 3. – 4. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali načine priprave hrane v skladu s smernicami zdravega prehranjevanja (poudarek bo na čim bolj samostojni pripravi obrokov). Spoznali bodo osnove higiene v kuhinji ter se osredotočali na varnost pri kuhanju in pripravi obrokov. Oblikovali bodo zdrave prehranske navade, razvijali znanja in tehnike priprave različnih vrst hrane, spoznavali primerne količine, ki jih je še zdravo zaužiti vsak dan. Znali bodo načrtovati zdrav jedilnik in nekatere od teh jedi tudi pripraviti.
Zdravje in varnost:
Eko šolar
Prva pomoč in pokončna drža
Prva pomoč
Psihološke urice (urice, kjer tabu teme ne obstajajo)
Skrb za duševno zdravje
Gibanje:
Gibanje za zdrav življenjski slog
Prebujam se z gibanjem
Mali atleti
Žogarija
Žoga je okrogla
Joga
Gibalne igre
Odbojka
Mladi planinci
Pravljična joga
Mini pilates
Nogomet
Igre z loparji
Razmigaj se
Otroška zumba
Igram se in razgibam med odmorom
Kolo je zakon
Hrana in prehranjevanje:
Sprostim se in najem
Diabetes
Master šef
Kuharski šef 1
Kuharski šef 1
Kuharski šef 2
Kuharski šef 2
Rokodelnica Ciljna skupina: 1. – 2. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost. Z uporabo različnih medijev bodo kreativno izražali ideje, izkušnje in občutja; učenci namreč z ustvarjanjem izražajo in spoznavajo sebe ter osebnostno rastejo (izgradnja samozavesti in samopodobe). Ustvarjam kot umetnik Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali ročne spretnosti, estetske izkušnje, domišljijo in ustvarjalnost. Skozi ustvarjanje bodo izražali svoja razmišljanja, ustvarjalnost ter bodo osebnostno rastli. Bogatili bodo svoje izkušnje.Kultura in tradicija:
Rokodelnica
Ustvarjam kot umetnik
Vsebine iz življenja in dela osnovne šole: Prebujam se tako ali drugače Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak dan Učenci bodo krepili in razvijali ročne spretnosti, estetske izkušnje, domišljijo ter ustvarjalnost. Izražali bodo svojo ustvarjalnost in domišljijo ter bogatili besedni zaklad ob poslušanju pravljic. Učim se sam Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali strategije in razvijali sposobnosti samostojnega in/ali sodelovalnega učenja ter vrednotenja šolskih in domačih nalog. Izražali in učili se bodo skozi igro, odpravljali vrzeli v znanju in poglabljali že pridobljeno znanje.Prebujam se tako ali drugače
Učim se sam
RAP - urniki
Urniki
RAP - zbirka aktivnosti
RAP – zbirka aktivnosti
Vzemite si čas za zabavo in ustvarjalnost!
RAP - utrinki