Razširjen program – RAP
Cilji:
- Zagotoviti spodbudno, inkluzivno, kreativno in varno (socialno in fizično) učno okolje.
- Opolnomočiti učence za fleksibilno in avtonomno, z osebnimi in skupnimi cilji usklajeno izbiro dejavnosti ter za prevzemanje odgovornosti za lastno učenje.
- Razvijati učne strategije, delovne navade, znanje, spretnosti in veščine glede na posebnosti učencev, šole ter ožjega in širšega okolja.
- Razvijati interese učencev, področja nadarjenosti in talente, spodbujati inovativne poti učenja in kreativne učne dosežke.
- Omogočiti učencem samostojno individualno ali sodelovalno (skupinsko) učenje in pripravo na pouk (opravljanje DN in drugih obveznosti za šolo).
- Zagotoviti dostop do raznovrstnih učnih pripomočkov (računalniki, …).
- Razvijati različne vrste pismenosti, večjezičnost in sporazumevanje v različnih jezikih.
- Učence spodbuditi za izvajanje prve pomoči ter ustrezno odzivanje v stresnih situacijah.
- Zagotoviti smiselno izrabo prostega časa ter razvoj zdravega življenjskega sloga (zdravo prehranjevanje, gibanje itd.).
- Krepiti spoštovanje in vednost o tradiciji, nacionalni in svetovni kulturno umetniški dediščini ter o drugih vsebinah po izboru šole in učencev.
- Učence podpirati za samostojno, samoregulativno (refleksije, metakognitivni procesi) vseživljenjsko učenje in načrtovanje nadaljnje izobraževalne poti ter trajnostni razvoj.
DEJAVNOSTI razširjenega programa:
Gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje: Gibanje za zdrav življenjski slog Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden vsak razred Spoznavali bodo pomen gibanja in ozaveščali pomen telesnega ter duševnega zdravja za dobro počutje in kakovostno življenje. Seznanili se bodo z različnimi gibalnimi dejavnostmi ter spoznavali pravila športnega obnašanja. Učenci bodo pri aktivnostih odkrivali osebne interese, želje in talente za določene športne dejavnosti ter oblikovali pozitiven odnos do gibanja in zdravega življenjskega sloga. Prebujam se z gibanjem Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: ponedeljek, torek, sreda Učenci bodo krepili pozitiven odnos do gibanja. Razvijali bodo osnovne motorične spretnosti (koordinacijo, hitrost, ravnotežje, gibljivost, vzdržljivost in moč), kar bo prispevalo k boljši zbranosti za učenje in ustvarjanje pri pouku. Učenci bodo spoznavali pomen gibanja in ozaveščali pomen telesnega ter duševnega zdravja za dobro počutje in kakovostno življenje. Seznanili se bodo z različnimi gibalnimi dejavnostmi in spoznali pravila športnega obnašanja. Mali atleti Ciljna skupina: 1. – 3. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo pri aktivnostih podrobneje spoznali različne atletske discipline. Z vadbo bodo izboljševali vzdržljivost, gibalno učinkovitost, koordinacijo in krepili medsebojne odnose. Učenci bodo spoznavali pomen gibanja ter ozaveščali pomen telesnega in duševnega zdravja za dobro počutje ter kakovostno življenje. Seznanili se bodo z različnimi gibalnimi dejavnostmi in spoznali pravila športnega obnašanja. Žogarija Ciljna skupina: 3. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo pri aktivnostih odkrivali osebne interese, želje in talente za določene individualne ter moštvene športe z žogo. Spoznavali bodo pomen gibanja ter ozaveščali pomen telesnega in duševnega zdravja za dobro počutje ter kakovostno življenje. Seznanili se bodo z različnimi gibalnimi dejavnostmi in spoznali pravila športnega obnašanja. Žoga je okrogla Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo pri različnih aktivnostih odkrivali osebne interese, želje in talente za določene individualne ter moštvene športe z žogo. Joga Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili zavedanje svojega telesa in dihanja, sprejemanje samega sebe, razvijanje samopodobe/samozavesti, razvijanje empatije ter spoštovanja do drugih, spoznavanje različnih tehnik kot oblik pomoči za zdravje in dobro počutje. Povečanje prožnosti, krepitev, raztezanje in sprostitev mišic, izboljšanje motorike in koncentracije, poglobitev dihanja, povečanje sposobnosti za sprostitev/umiritev, odpravljanje stresa, izboljšanje spomina. Gibalne igre Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili zavedanje svojega telesa in dihanja, sprejemanje samega sebe, razvijanje samopodobe/samozavesti, razvijanje empatije ter spoštovanja do drugih, spoznavanje različnih tehnik kot oblik pomoči za zdravje in dobro počutje. Povečanje prožnosti, krepitev, raztezanje in sprostitev mišic, izboljšanje motorike in koncentracije, poglobitev dihanja, povečanje sposobnosti za sprostitev/umiritev, odpravljanje stresa, izboljšanje spomina. Odbojka Ciljna skupina: 8. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo seznanili z osnovami odbojkarske igre. Spoznali bodo pravila in mnoge različne izpeljanke te igre. Učenci bodo spoznali vpliv športa na zdrav način življenja. Naučili se bodo osnov elementarnih odbojkarskih prvin. Spoznali bodo nekatere različice odbojkarske igre. Učenci bodo spoznavali pomen gibanja in ozaveščali pomen telesnega ter duševnega zdravja za dobro počutje in kakovostno življenje. Mladi planinci Ciljna skupina: 1. – 9. razred Način izvajanja: načrtovani izleti Učenci se bodo seznanili s pravilno obutvijo in oblačili za pohode. Spoznali bodo nove planinske poti in oznake. Krepili bodo medsebojne prijateljske odnose. Pravljična joga Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo preko pravljic in domišljijskega sveta naučili osnovnih jogijskih položajev in preprostih dihalnih tehnik. Krepili in razvijali bodo zaznavno-doživljajske sposobnosti, gibalne spretnosti, predstave, domišljijo, ustvarjalnost in inovativnost. Oblikovali bodo pozitiven odnos do gibanja, spoštljiv odnos do sebe in svojih vrstnikov. Vadba omogoča učencem izboljšanje motorike in prožnosti telesa, razvijanje sposobnosti koncentracije ter koordinacije gibov. Mini pilates Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo skozi igro in na zanimiv način spoznavali naravne oblike gibanja ter razvijali svoje gibalne sposobnosti in tako izboljšali gibljivost ter ravnotežje. Učenci se bodo sprostili, medsebojno povezovali in krepili medsebojne odnose, razvijali pozitiven odnos do gibanja in sproščanja ter ob redni vadbi izboljšali zmožnost osredotočanja. Nogomet Ciljna skupina: 3. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo s pomočjo elementarnih iger razvijali hitrost, orientacijo v prostoru in medsebojno sodelovanje. Učenci se bodo seznanili z osnovnimi tehničnimi (odkrivanje, varanje) in taktičnimi (poigravanje, vodenje, podajanje, sprejemanje, udarjanje) elementi nogometne igre. Preizkusili se bodo v enostavnih igralnih različicah (1:1, 2:2, 3:3) in drugih. Spoznali bodo temeljna pravila malega nogometa in športnega obnašanja. Učenci bodo spoznali pozitiven vpliv športa na zdrav življenjski slog. Skozi igro bodo krepili pozitiven odnos do gibanja. S pomočjo dela v dvojicah ali manjših skupinah bodo krepili medsebojne odnose in se navajali na medsebojno sodelovanje. Krepili bodo tudi fair-play igro. Hkrati pa se bodo naučili temeljnih elementov nogometne igre. Igre z loparji Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo s pomočjo elementarnih in štafetnih iger razvijali hitrost, koordinacijo ter medsebojno sodelovanje. Spoznali bodo badminton, namizni tenis in tenis. Pri vsakem športu se bodo seznanili z osnovnimi tehničnimi in taktičnimi elementi. Učenci bodo igrali posamezni šport (posamezno ali dvojice). Prav tako bodo spoznali temeljna pravila. Razvijali bodo pozitiven odnos do gibanja. Spoznali bodo pozitivne učinke športne vadbe na življenje. Skozi igro bodo razvijali temeljne gibalne sposobnosti, krepili medsebojne odnose in fair-play igro, hkrati pa se učili temeljnih elementov badmintona, namiznega tenisa in tenisa. Razmigaj se Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo seznanili z osnovnimi jogijskimi položaji ter vadbo z razteznimi trakovi in/ali obroči, razvijali občutek za lastno telo in koordinacijo. Pomen gibanja v vsakdanjem življenju bodo ozaveščali na sproščen in spontan način tudi skozi ples ter različne gibalne igre. Učenci bodo spoznali nekatere osnovne jogijske položaje, ob plesu razvijali občutek za ritem ter koordinacijo telesa. Skozi gibalne igre bodo krepili veščine medsebojnega sodelovanja. Otroška zumba Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo skozi ples krepili svoje telo, razvijali svoje gibalne sposobnosti, vadili koordinacijo, občutek za ritem in glasbo, se sproščali. Učenci bodo izoblikovali in spoznali pozitivne vidike športa na življenje ter počutje nasploh. Skozi ples in gibanje bodo razvijali koordinacijo, gibalne sposobnosti ter krepili medosebne odnose. Igram se in razgibam med odmorom Ciljna skupina: 4. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo seznanili z različnimi gibalnimi dejavnostmi. Spoznavali bodo pravila športnega obnašanja. Učenci bodo pri aktivnostih odkrivali osebne interese, želje in talente za določene športne dejavnosti ter oblikovali pozitiven odnos do gibanja in zdravega življenjskega sloga. Učenci bodo aktivno preživljali glavne odmore. Kolo je zakon Ciljna skupina: 4. – 5. razred Način izvajanja: projektno Učenci se bodo odpravili na kolesarske izlete v bližnje kraje, spoznavali vse o pripravi koles za vožnjo, se naučili osnov servisa koles, utrjevali znanje o prometnih pravilih in krepili svojo vzdržljivost. Udeležili se bodo dveh kolesarskih akcij: Drugače na pot, v šolo s kolesom (Dan kolesarjev) in Bistro glavo varuje čelada (izvajalec SPV v CP v sodelovanju z OŠ, ZPM Maribor, policijo in medobčinskim redarstvom). Sprostim se in najem Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak dan Učenci bodo spoznavali pomen uravnotežene prehrane. Razvijali bodo navade zdravega prehranjevanja. Upoštevali bodo osnovna higienska načela prehranjevanja, pridobivali znanje o ustreznih navadah prehranjevanja in oblikovali osnovne vrednote pri prehranjevanju za mizo. Spoznavali bodo različne tehnike sproščanja, počitka in sprostitve. Učenci bodo oblikovali ustrezne in zdrave prehranske navade, znali bodo upoštevati bonton oz. kulturno vedenje pri mizi. Razumeli bodo pomembnost počitka in sprostitve za učinkovito telesno ter kognitivno delovanje. Diabetes Ciljna skupina: 7. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci se bodo seznanili z osnovami sladkorne bolezni, vzrokih za nastanek in njenih posledicah. Seznanili se bodo s pomenom uravnotežene prehrane ter redne telesne dejavnosti pri preprečevanju in zdravljenju sladkorne bolezni. Razvijali bodo znanja in veščine za tekmovanje. Pridobljena znanja bodo učenci uporabili pri šolskem/državnem tekmovanju iz znanja o sladkorni bolezni ter pri vsakodnevni skrbi za svoje zdravje. Master šef Ciljna skupina: 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali načine priprave različnih jedi v skladu z zdravimi smernicami prehranjevanja. Spoznavali bodo osnove higiene pri pripravi hrane ter osnovne tehnike kuhanja. Oblikovali bodo zdrave prehranske navade, razvijali znanja in tehnike priprave različnih jedi. Znali bodo uporabljati osnovne kuhinjske pripomočke ter samostojno pripraviti preproste jedi. Ciljna skupina: 1. – 2. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali načine priprave hrane v skladu s smernicami zdravega prehranjevanja (poudarek bo na čim bolj samostojni pripravi obrokov). Spoznali bodo osnove higiene v kuhinji ter se osredotočali na varnost pri kuhanju in pripravi obrokov. Oblikovali bodo zdrave prehranske navade, razvijali znanja in tehnike priprave različnih vrst hrane, spoznavali primerne količine, ki jih je še zdravo zaužiti vsak dan. Znali bodo načrtovati zdrav jedilnik in nekatere od teh jedi tudi pripraviti. Ciljna skupina: 3. – 4. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali načine priprave hrane v skladu s smernicami zdravega prehranjevanja (poudarek bo na čim bolj samostojni pripravi obrokov). Spoznali bodo osnove higiene v kuhinji ter se osredotočali na varnost pri kuhanju in pripravi obrokov. Oblikovali bodo zdrave prehranske navade, razvijali znanja in tehnike priprave različnih vrst hrane, spoznavali primerne količine, ki jih je še zdravo zaužiti vsak dan. Znali bodo načrtovati zdrav jedilnik in nekatere od teh jedi tudi pripraviti. Eko šolar Ciljna skupina: 1. – 9. razred Način izvajanja: vsaki drugi teden Učenci bodo razvijali veščine načrtovanja in organiziranega dela v skupini. Razvijali bodo tudi znanja in veščine za tekmovanje v ekokvizu. Ozaveščali bodo pomen varovanja narave skozi različne ekološke dejavnosti: Prva pomoč in pokončna drža Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali nezgodne situacije, v katerih je življenje zaradi poškodb neposredno ogroženo, in se naučili pravilnega ukrepanja. Izoblikovali bodo preventivno miselnost ter se naučili ukrepov za preprečevanje nezgod. Učenci bodo pridobili teoretična in praktična znanja iz prve pomoči, da bodo lahko pomagali sebi ter drugim ob nesrečah, nezgodah in nenadnih obolenjih. Spoznavali in izvajali bodo vaje pokončne drže, s katerimi bodo skrbeli za svoje dobro psihofizično ravnovesje. Prva pomoč Ciljna skupina: 7. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali nezgodne situacije, v katerih je življenje zaradi poškodb neposredno ogroženo, in se naučili pravilnega ukrepanja. Izoblikovali bodo preventivno miselnost ter se naučili ukrepov za preprečevanje nezgod. Učenci bodo pridobili teoretična in praktična znanja iz prve pomoči, da bodo lahko pomagali sebi ter drugim ob nesrečah, nezgodah in nenadnih obolenjih. Spoznavali in izvajali bodo vaje pokončne drže, s katerimi bodo skrbeli za svoje dobro psihofizično ravnovesje. Psihološke urice (urice, kjer tabu teme ne obstajajo) Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsaki drugi teden Učencem bo omogočen varen prostor, kjer bodo lahko odprto diskutirali o želenih tematikah. Prepoznavali bodo svoje misli, čustva, ozaveščali vedenja in osebne cilje. S preventivnim delom bomo spodbujali sprejemanje samega sebe in drugih, sprejemanje drugačnosti, razvijanje samopodobe/samozavesti, empatije ter spoštovanje do sebe in do drugih. Ozavestili bomo pomen pogovora za duševno zdravje, dobro počutje in kakovostno življenje. Z vodeno diskusijo se bodo učenci naučili načel učinkovite komunikacije, asertivnosti, reševanja konfliktov, učinkovitega spoprijemanja s stresom in z izzivi v življenju ter v času odraščanja. Učenci bodo ozavestili pomen pogovora (tudi o tematikah, o katerih običajno ne govorijo). Pridobili bodo razne strategije in veščine soočanja s stresom ter reševanja problemov. Med seboj bodo delili izkušnje in krepili povezanost z drugimi, kar vpliva na krepitev njihove samopodobe, samozavesti, duševnega zdravja ter medsebojne povezanosti. Skrb za duševno zdravje Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsaki drugi teden Učenci bodo spoznavali pomen skrbi za duševno zdravje, se učili prepoznavati težave v duševnem zdravju, tako pri sebi kot pri drugih, in spoznavali načine krepitve duševnega zdravja (tehnike sproščanja, obvladovanje in preprečevanje stresa, spoznavanje virov pomoči). Učence bomo ozaveščali o pomenu zdravega življenjskega sloga in spodbujali k skrbi zase na vseh področjih duševnega delovanja. Učenci se bodo skozi vodene diskusije učili načel učinkovite komunikacije, spopadanja s stresom in stiskami ter odkrivali, kam se lahko v primeru težav obrnejo po pomoč ali nasvet.
Gibanje:
Gibanje za zdrav življenjski slog
Prebujam se z gibanjem
Mali atleti
Žogarija
Žoga je okrogla
Joga
Gibalne igre
Odbojka
Mladi planinci
Pravljična joga
Mini pilates
Nogomet
Igre z loparji
Razmigaj se
Otroška zumba
Igram se in razgibam med odmorom
Kolo je zakon
Hrana in prehranjevanje:
Sprostim se in najem
Diabetes
Master šef
Kuharski šef 1
Kuharski šef 1
Kuharski šef 2
Kuharski šef 2
Varnost, zdravje in dobrobit:
Eko šolar
Prva pomoč in pokončna drža
Prva pomoč
Psihološke urice (urice, kjer tabu teme ne obstajajo)
Skrb za duševno zdravje
Rokodelnica Ciljna skupina: 1. – 2. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost. Z uporabo različnih medijev bodo kreativno izražali ideje, izkušnje in občutja; učenci namreč z ustvarjanjem izražajo in spoznavajo sebe ter osebnostno rastejo (izgradnja samozavesti in samopodobe). Ustvarjam kot umetnik Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali ročne spretnosti, estetske izkušnje, domišljijo in ustvarjalnost. Skozi ustvarjanje bodo izražali svoja razmišljanja, ustvarjalnost ter bodo osebnostno rastli. Bogatili bodo svoje izkušnje. Plesno ustvarjanje 1 Ciljna skupina: 1. – 2. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali neposredno zaznavno-doživljajske sposobnosti, gibalne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost in inovativnost. S plesom bodo kreativno izražali ideje, izkušnje in občutja. Učenci si bodo skozi plesno ustvarjanje razvijali motorične in umske sposobnosti. Obogatili se bodo z novimi gibalnimi izkušnjami. Plesno ustvarjanje 2 Ciljna skupina: 3. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali neposredno zaznavno-doživljajske sposobnosti, gibalne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost. S plesom bodo kreativno izražali ideje, izkušnje in občutja. Učenci si bodo skozi plesno ustvarjanje razvijali motorične in umske sposobnosti. Obogatili se bodo z novimi gibalnimi izkušnjami. Folklora Ciljna skupina: 2. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali neposredno zaznavno-doživljajske sposobnosti, gibalne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost. Učenci bodo skozi ples razvijali motorične spretnosti in hkrati bogatili svojo osebno identiteto z ohranjanjem kulturne dediščine. Radio Čufko Ciljna skupina: 2. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo razvijali govorne spretnosti in branje različnih vrst besedil (poezija, proza, članki …), pravilno izgovorjavo, hitrost, jakost in izraznost ter pripravljali šolske in obšolske radijske oddaje. Pridobili bodo zmožnost sestavljanja in zapisa člankov, zmožnost govornega nastopanja v radijskih oddajah ter zastavljanja ustreznih vprašanj sogovorniku. Sodelovali bodo z nekaterimi drugimi radiji (Radio Maribor, Radio Slovenske gorice). Filmska vzgoja Ciljna skupina: 4. – 6. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali in razumeli film kot ustvarjalni proces, umetniško predstavljanje (filmska projekcija), krepili doživetje filma in oblikovali ter artikulirali svoja merila za vrednotenje filma, spoznavali filmske žanre, razvijali veščine interpretacije filma ter se učili izražati svoja spoznanja. Ob filmskih vsebinah bodo osebnostno rastli, razvijali sočutje in dovzetnost za doživljanje drugih ter se učili sprejemati družbeno odgovornost, razvijali lastno ustvarjalnost na področju filma. Likovne ustvarjalnice Ciljna skupina: 4. – 6. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo bogatili emocionalne, socialne in estetske osebnostne kvalitete. Spoznavali bodo vlogo in pomen estetskih vizualnih komunikacij v ožjem ter širšem okolju. Razvijali bodo čut do likovnih stvaritev, do nacionalne kulturne dediščine, kreativno razmišljanje in eksperimentiranje pri likovnem ustvarjanju. Seznanili se bodo z možnostjo različnega kombiniranja materialov, recikliranja, razvijanja ročnih spretnosti. Ustvarjalni likovni krožek Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo utrjevali poznavanje različnih risarskih in slikarskih tehnik (svinčnik, oglje, tuš, pasteli …). Razvijali bodo pozitiven odnos do kulturne dediščine. Preizkusili bodo različne likovne tehnike, spoznavali likovne simbole slovenske kulturne dediščine. Moj slog Ciljna skupina: 5. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo deležni osebnega dostopa do umetnin moderne in še posebej sodobne umetnosti, spodbujeni bodo k eksperimentiranju ter odkrivanju nenavadnega, provokativnega, novega. Likovno nadarjeni učenci bodo individualno pridobili izkušnje na vseh področjih likovnega ustvarjanja, glede na njihovo močno področje. Fotografski krožek Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo seznanili z osnovami sodobne fotografije. Razvijali bodo svoje znanje in veščine na področju portretne fotografije, fotografirali dogodke na šoli, arhivirali fotografije za šolsko kroniko. Naučili se bodo veščin fotografiranja in obdelave fotografij. Glasbena pravljica Ciljna skupina: 4. – 6. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo skozi glasbeno pravljico, kot pravljični junaki, prepevali, plesali, spoznavali in igrali na glasbila (lastna – ploskanje, topotanje, tleskanje, Orffova, ljudska in posamezna klasična glasbila). Izdelali bodo kostume, pravljico pa ob koncu leta tudi predstavili občinstvu. Učenci bodo spoznali Orffove inštrumente in pridobili znanje pravilnega izvajanja nanje, ustvarjali bodo lastne melodije in ritmične vzorce. Pridobili bodo trajne umetniške vrednote, znanje glede samostojnega izvajanja na določeno glasbilo pri skupnem muziciranju ipd. Radi pojemo Ciljna skupina: 1. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo prepevali prve zborovske pesmi, pridobili na skupnem muziciranju, izvajali pesmi, ki vsebujejo zgodbo, pesmi o živalih, naravi, letnih časih, naučili se bodo odrskega nastopanja, ob petju se bodo gibali, skozi igro spoznavali pevske spretnosti ipd. Učenci bodo pridobili znanje pri izvajanju prvih zborovskih pesmi, pridobili bodo prve izkušnje v skupnem muziciranju/poustvarjanju, izvajali bodo pesmi, ki vsebujejo zgodbo, pesmi o živalih ipd. Otroški pevski zbor 1 Ciljna skupina: 2. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo prepevali prve zborovske pesmi, pridobili na skupnem muziciranju, izvajali pesmi, ki vsebujejo zgodbo, pesmi o živalih, naravi, letnih časih, naučili se bodo odrskega nastopanja, ob petju se bodo gibali, skozi igro spoznavali pevske spretnosti ipd. Učenci bodo pridobili znanje pri izvajanju prvih zborovskih pesmi, pridobili bodo prve izkušnje v skupnem muziciranju/poustvarjanju, izvajali bodo pesmi, ki vsebujejo zgodbo, pesmi o živalih ipd. Otroški pevski zbor 2 Ciljna skupina: 3. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo pridobili znanje pri izvajanju prvih zborovskih pesmi, pridobili bodo prve izkušnje v skupnem muziciranju/poustvarjanju, izvajali bodo pesmi, ki vsebujejo zgodbo, pesmi o živalih ipd. Učenci bodo pridobili znanje glede pravilnega oblikovanja pevskega glasu, pridobili bodo na pravilni pevski drži (sproščeno izvajanje pesmi), usvojili bodo prve izkušnje 2-glasnega petja. Razvijali bodo muzikalnost in estetsko doživljanje pesmi. Nastopili bodo na šolskih prireditvah in na Območni reviji OPZ ter podobnih priložnostih. Mladinski pevski zbor Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: trikrat na teden Učenci bodo samostojno izvajali melodije svojega glasu pri večglasnih skladbah, nadgradili občutek za tehnično pravilno petje, razširili obseg glasu, oblikovali glasbene fraze, sproščeno nastopali na prireditvah in pevskih revijah, muzikalno izvajali pesmi, prilagajali večji skupini ter se naučili poslušati druge pevce. Učenci bodo pridobili znanje glede samostojnega izvajanja melodije svojega glasu pri večglasnih skladbah. Nadgradili bodo občutek za vokalno-tehnično pravilno petje, razširili bodo obseg pevskega glasu, pridobili bodo znanje glede oblikovanja glasbenih fraz (crescendo-decresendo) ipd. Šolski band Ciljna skupina: 5. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo poustvarjali in izvajali popularne pesmi na inštrumente (kitara, bobni, bas kitara, Orffovi inštrumenti), naučili se bodo sproščenega nastopanja pred občinstvom in samostojnega izvajanja pesmi, po želji bomo obiskali tudi koncert popularne glasbe. Zaželeno je predznanje vsaj enega inštrumenta. Ko bodo prijave zaključene, bo izvedena avdicija oziroma izbor učencev, ki bodo obiskovali dejavnost. Učenci bodo pridobili znanje glede muzikalnosti, skupnega muziciranja, pisanja melodije ali besedila pesmi. Doživljajsko bodo poslušali in izvajali lastne ali tuje pesmi. Nastopili bodo na šolskih prireditvah in/ali izven šole. Učilnica reciklaže Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo razvijali ročne spretnosti in domišljijo, preoblikovali tekstil v uporabne predmete, krepili kreativno razmišljanje in eksperimentiranje pri ustvarjanju. Seznanili se bodo z možnostjo različnega kombiniranja materialov, recikliranja in razvijanja ročnih spretnosti. Igrajmo se z glino Ciljna skupina: 1. – 3. razred Način izvajanja: vsak teden po dve uri strnjeno Učenci bodo krepili in razvijali neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost. Širili bodo dimenzije ustvarjalnosti in razvijali nove motorične sposobnosti, neverbalno komunikacijo, izražanje čustev ter občutij. Spoznavali bodo likovne pojme, ki so povezani s kiparstvom. Z gnetenjem gline bodo oblikovali kiparski volumen, spoznavali značilnosti gline in pripomočke za oblikovanje. Modelirali bodo preprosto človeško in živalsko figuro ter različne uporabne predmete. Mali modni oblikovalec Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo urili v oblikovanju oblačil in modnih dodatkov, recikliranju starih oblačil, krepili bodo svoje ročne spretnosti, spoznavali različne modne smernice, razvijali svoj osebni slog oblačenja ter razvijali svojo ustvarjalnost. Jaz, ti, mi in vsi drugi Ciljna skupina: 1. – 3. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali (samo)spoštovanje, (samo)zaupanje in odgovornost do sebe, drugih ter okolja. Krepili in razvijali bodo prosocialno učenje ter samouravnavanje svojih čustev (razvijanje empatije, altruizma, solidarnosti, izražanja čustev). Krepili bodo razvoj znanja, veščin, vrednot in stališč, ki se nanašajo na socialno učenje, kulturo pogovora ter medsebojno strpno sporazumevanje. Rad/a pomagam Ciljna skupina: 7. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo medvrstniško in medgeneracijsko sodelovali, pomagali, opravljali različne solidarnostne in prostovoljske naloge. Učenci bodo nudili pomoč učencem – vrstnikom nižje, razredne stopnje. Sodelovali bodo pri opravljanju različnih opravil v šoli (kuhinja, hišnik, čistilke, učitelji idr.). Medgeneracijsko bodo sodelovali s stanovalci doma starejših in drugimi ustanovami. To sem jaz Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo skozi različne aktivnosti spoznavali sebe in svoje lastnosti, se učili o različnih odzivih, ki jih lahko osebe doživljajo pri določenih čustvih. Spoznali se bodo s samozavedanjem in z odnosom, ki ga imajo do sebe. Učenci bodo spoznavali sebe in svoje lastnosti, se učili o različnih odzivih, ki jih lahko osebe doživljajo pri določenih čustvih. Spoznali se bodo s samozavedanjem in z odnosom, ki ga imajo do sebe. Drugi tuji jezik – Nemščina Ciljna skupina: 8. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo usvajali in nadgradili osnove sporazumevanja v nemščini. Spoznavali bodo kulturne, geografske in druge značilnosti nemško govorečih dežel. Pri drugem tujem jeziku bodo usvajali in krepili besedišče, govor, jezikovne, slušne in sporočevalne veščine. Vsebine bodo povezovali z drugimi vsebinami (npr. IKT, umetnost, zgodovina, drugi jeziki, geografija). Učenci bodo usvajali in utrjevali tuji jezik, si bogatili besedni zaklad, hkrati pa razvijali učne strategije in znanje medpredmetno povezovali. Juhu, Berti ista da Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo na zabaven in sproščen način spoznavali tuji jezik – nemščino. Učenci se bodo naučili samostojno uporabljati nemški jezik. Francoščina Ciljna skupina: 4. – 6. razred Način izvajanja: vsak teden dve uri strnjeno Učenci bodo s pomočjo glasbe, slike in igre usvajali osnove sporazumevanja v francoščini ter spoznavali francosko kulturo. Skozi delo v skupinah in parih bodo razvijali socialne ter čustvene veščine in sodelovalno učenje. Učenci bodo usvajali in utrjevali tuji jezik, si bogatili besedišče, razvijali svojo domišljijo ter ustvarjalnost. Angleščina skozi filme Ciljna skupina: 4. – 6. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo nadgrajevali znanje in besedišče v angleškem jeziku. Obravnavali bodo različne teme iz življenja in kulture. Učenci bodo spoznali kulturo angleško govorečih držav, razvijali govorno sporočanje in sporazumevanje v angleščini ter razširili besedišče. Angleška urica Ciljna skupina: 1. – 3. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo skozi igro, ples, zgodbe in pesmi razvijali slušne ter jezikovne veščine v prvem tujem jeziku. Učenci bodo razvijali senzibilizacijo za prvi tuji jezik, utrjevali in širili besedišče, hkrati pa razvijali svoje domišljijske predstave. Španščina 1 Ciljna skupina: 4. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali osnove španskega jezika in se učili osnovnega sporazumevanja v vsakdanjih pogovorih. Odkrivali in razvijali bodo svoja močna področja, osebne interese in talente, ob tem pa pridobivali nova koristna znanja. Španščina 2 Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali osnove španskega jezika in se učili osnovnega sporazumevanja v vsakdanjih pogovorih. Učenci bodo odkrivali in razvijali svoja močna področja, osebne interese ter talente, ob tem pa pridobivali nova koristna znanja.Kultura in državljanska vzgoja:
Kultura, umetnost in dediščina:
Rokodelnica
Ustvarjam kot umetnik
Plesno ustvarjanje 1
Plesno ustvarjanje 2
Folklora
Radio Čufko
Filmska vzgoja
Likovne ustvarjalnice
Ustvarjalni likovni krožek
Moj slog
Fotografski krožek
Glasbena pravljica
Radi pojemo
Otroški pevski zbor 1
Otroški pevski zbor 2
Mladinski pevski zbor
Šolski band
Učilnica reciklaže
Igrajmo se z glino
Mali modni oblikovalec
Kultura sobivanja:
Jaz, ti, mi in vsi drugi
Rad/a pomagam
To sem jaz
Tuji jeziki v razširjenem programu:
Drugi tuji jezik - Nemščina
Juhu, Berti ista da
Francoščina
Angleščina skozi filme
Angleška urica
Španščina 1
Španščina 2
Učenje učenja: Prebujam se tako ali drugače Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak dan Učenci bodo krepili in razvijali ročne spretnosti, estetske izkušnje, domišljijo ter ustvarjalnost. Izražali bodo svojo ustvarjalnost in domišljijo ter bogatili besedni zaklad ob poslušanju pravljic. Učim se sam Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali strategije in razvijali sposobnosti samostojnega in/ali sodelovalnega učenja ter vrednotenja šolskih in domačih nalog. Izražali in učili se bodo skozi igro, odpravljali vrzeli v znanju in poglabljali že pridobljeno znanje. Načrtujem svoje delo in vedenje Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo načrtovali in organizirali svoj prost čas ter dejavnosti. Krepili in razvijali bodo osebne interese ter talente. Krepili bodo socialne stike in prijateljske odnose. Razvijali bodo veščine načrtovanja in organiziranja nestrukturiranega prostega časa. Učiva se skupaj Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo odpravljali vrzeli v znanju in poglabljali že pridobljeno znanje. Ob dopolnilni razlagi in učiteljevi pomoči bodo s prilagojenimi metodami dela lažje usvajali standarde znanja. Luknjice v znanju Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo na posameznih področjih matematike in slovenščine nadgrajevali ter odpravljali primanjkljaje v znanju. Učili se bodo drug od drugega ter prehajali med dejavnostmi glede na svoje sposobnosti, primanjkljaje in interese. Utrjevali in odpravljali bodo vrzeli glede na že pridobljeno znanje, s tem bodo lažje sprejemali nova znanja in jih povezovali ter sledili šolskemu delu pri matematiki in slovenščini. Uganke, zanke, zavozlanke Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo na posameznih področjih matematike in slovenščine nadgrajevali ter odpravljali primanjkljaje v znanju. Učili se bodo drug od drugega in prehajali med dejavnostmi glede na njihove sposobnosti, primanjkljaje ter interese. Učenci bodo s poglobljenimi in z razširjenimi vsebinami ob različnih metodah dela učne vsebine utrjevali, poglabljali, razširjali ter usvajali dodatne. Rad tekmujem v znanju Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo spoznavali strategije in razvijali sposobnosti samostojnega ali sodelovalnega reševanja različnih nalog. Razvijali bodo znanja in veščine za tekmovanja. Odkrivali in razvijali bodo osebne interese ter talente. Učenci se bodo pripravljali na različna tekmovanja (Matemček, Logična pošast, Matematični kenguru, Mehurčki). Poglabljali bodo že pridobljeno znanje. Širim znanje in tekmujem – Angleščina Ciljna skupina: 8. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo poglabljali in širili znanje na področju angleščine ter se pripravili za tekmovanje iz znanja angleščine. Širim znanje in tekmujem – Geografija Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo poglobili znanje na izbranem področju z uporabo različnih virov. Spodbujeni bodo nadarjeni učenci, ki imajo interese na področju geografije. Učenci se bodo pripravljali na tekmovanje iz geografije. Širim znanje in tekmujem – Matematika Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo poglobili in razširili znanje s področja matematike. Razvijali bodo veščine samostojnega in sodelovalnega učenja, veščine načrtovanja ter dela v skupini. Razvijali bodo znanja in veščine za tekmovanja. Odkrivali in razvijali bodo osebne interese ter talente. Učenci se bodo pripravljali na matematična tekmovanja ter poglobili znanje matematike. Razvijali bodo veščine komuniciranja in sodelovalnega učenja. Odkrivali in razvijali bodo osebne interese ter talente. Širim znanje in tekmujem – Biologija Ciljna skupina: 8. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo poglobili in razširili znanje s področja biologije. Razvijali bodo veščine samostojnega in sodelovalnega učenja, veščine načrtovanja ter dela v skupini. Učenci se bodo pripravljali na tekmovanje iz biologije ter poglobili znanje na razpisano temo (določena vsako leto znova). Razvili bodo veščine komuniciranja in sodelovalnega učenja. Odkrivali in razvijali bodo osebne interese ter talente. Širim znanje in tekmujem – Zgodovina Ciljna skupina: 8. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo poglobili in razširili znanje s področja zgodovine. Razvijali bodo veščine samostojnega in sodelovalnega učenja, veščine načrtovanja in dela v skupini. Učenci se bodo pripravljali na tekmovanje iz zgodovine. Odkrivali in razvijali bodo osebne interese ter talente. Širim znanje in tekmujem – Fizika Ciljna skupina: 8. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo poglobili in razširili znanje s področja fizike ter astronomije. Razvijali bodo veščine samostojnega in sodelovalnega učenja, veščine načrtovanja ter dela v skupini. Učenci se bodo pripravljali na tekmovanje iz fizike. Odkrivali in razvijali bodo osebne interese ter talente. Širim znanje in tekmujem – Slovenščina Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden (projektno) Učenci bodo poglobili in razširili znanje s področja slovenščine. Razvijali bodo veščine poglobljenega branja, razumevanja literarnih del in pisnega izražanja. Učenci se bodo pripravljali na Cankarjevo tekmovanje. Odkrivali in razvijali bodo osebne interese ter talente. Radovedni naravoslovci Ciljna skupina: 8. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo razvijali znanja in veščine za raziskovalno delo ter tekmovanja. Nadgrajevali bodo svoje znanje iz naravoslovja ter razvijali sposobnosti sodelovalnega in skupinskega učenja. Razvijali bodo osebne interese in talente. Učenci bodo znali samostojno oblikovati raziskovalna vprašanja in hipoteze. Pripravljali se bodo na tekmovanja ter raziskovalno delo iz področja naravoslovja. SOS – Slovenščina Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo odpravljali vrzeli v znanju ter utrdili in poglobili svoje znanje. Učenci bodo lažje sledili pouku slovenščine. SOS – Matematika Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo odpravljali vrzeli v znanju in poglabljali že pridobljeno znanje skozi igro ter s konkretnim materialom. Učenci bodo utrdili in odpravili vrzeli glede na že pridobljeno znanje, tako bodo lažje sprejemali nova znanja in jih povezovali ter sledili šolskemu delu pri matematiki. SOS – Kemija Ciljna skupina: 8. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo utrdili in odpravili vrzeli glede na že pridobljeno znanje, tako bodo lažje sprejemali nova znanja in jih povezovali ter sledili šolskemu delu pri kemiji. Razvijali bodo strategije učenja. Dejavnost je namenjena učencem, ki učnih ciljev med rednim poukom ne morejo zadovoljivo obvladati zaradi šibkejših zmožnosti, nesamostojnosti, tempa, bolezni ipd. Vrtiljak glasov in črk Ciljna skupina: 4. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo odpravljali vrzeli v znanju in poglabljali že pridobljeno znanje. Izražali in učili se bodo skozi igro. Razvijali bodo veščine komuniciranja. Učenci bodo brali različna besedila z različnimi bralnimi strategijami. Spoznavali bodo različne tehnike branja in obnavljali prebrano. Vesela šola Ciljna skupina: 4. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo poglobili in razširili splošno znanje. Razvijali bodo veščine samostojnega in sodelovalnega učenja ter se pripravljali na tekmovanja. Bralne urice Ciljna skupina: 2. – 3. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali različne bralne strategije, izpopolnjevali tehniko branja in branja z razumevanjem. Učenci bodo brali različna besedila z različnimi bralnimi strategijami. Spoznavali bodo različne tehnike branja in obnavljali prebrano. Mali znanstvenik odkriva Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo na sproščen in poučen način spoznavali, raziskovali in razvijali zavedanje o pomenu naših odločitev ter ravnanja na okolje. Razvijali bodo sodelovalno in skupinsko delo. Učenci bodo skozi različne tematike in poskuse odkrivali svet naravoslovja ter spoznali ozadje izvedenih poskusov. Z radovednostjo, ustvarjalnostjo, kritičnim razmišljanjem bodo aktivno reševali zastavljene preizkuse. Mali ekologi Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo na sproščen in poučen način spoznavali, raziskovali ter razvijali zavedanje o pomenu naših odločitev in ravnanja na okolje. Razvijali bodo sodelovalno in skupinsko delo. Učenci bodo oblikovali pozitiven odnos do narave, okolja v katerem živijo, živali in hrane. Z neposrednim stikom z naravo jim bo omogočeno pridobivanje novih izkušenj, razvijanje odgovornosti, kritičnega razmišljanja in ustvarjalnosti. Strategije učenja Ciljna skupina: 6. – 7. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznali različne učne strategije in jih tudi preizkusili na konkretnih primerih, ob koncu pa jih bodo tudi vrednotili glede na lastne potrebe ter napravili refleksijo različnih učnih strategij. Učenci bodo spoznali individualne razlike v pristopih k učenju, razumeli lastno motivacijo za učenje ter različne vrste učnih motivacij, vzroke neuspehov – teorijo pripisovanja ter preizkusili teorijo pozabljanja na osebnih primerih. Učenci bodo imeli možnost preizkusiti različne strategije učenja, spoznali bodo svoj učni stil, krepili svoje organizacijske veščine ter veščine načrtovanja šolskega dela. Razvijali bodo sposobnost socialnih spretnosti in gradili na svoji samopodobi, se učili usklajevati mnenja s sošolci in sprejemati različne vloge v skupini in se navajati na sprejemanje drugačnosti, raznolikosti ter podobnosti. Raziskujem svet in naš planet Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznali sestavo in delovanje planeta Zemlja. Spoznavali bodo naravne pojave, njihovo delovanje in vpliv na planet (vulkani, gejzirji, severni sij, vreme, podnebja, naravne nesreče itd.). Učenci bodo spoznali upodobitev delovanja naravnih pojavov skozi animacijo. Živali in jaz Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznali različne živali sveta, njihove značilnosti in njihov življenjski prostor. Opredelili se bodo v odnosu do živali in okolice. Razvijali bodo empatijo in kritično razmišljanje. Učenci bodo poglabljali svoje znanje o naravi, živalih in ozavestili pomen sobivanja. Moj poklic Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali močna področja in interese, različne poklice. Seznanili se bodo s programi srednjih šol in z različnimi pristopi načrtovali karierno pot. Male sive celice 1 Ciljna skupina: 4. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo razvijali veščine sodelovalnega učenja, načrtovanja, timskega dela in komunikacije. Ob tem bodo širili splošno razgledanost in poglabljali svoje znanje o različnih temah ter področjih. Krepili bodo medsebojne odnose in spoznavali pomen sodelovanja ter strpnosti, hkrati pa bodo spoznavali tudi osebne interese in krepili svoja močna področja. Male sive celice 2 Ciljna skupina: 6. – 7. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo razvijali veščine sodelovalnega učenja, načrtovanja, timskega dela in komunikacije. Ob tem bodo širili splošno razgledanost in poglabljali svoje znanje o različnih temah ter področjih. Učenci bodo krepili medsebojne odnose in spoznavali pomen sodelovanja ter strpnosti, hkrati pa bodo tudi spoznavali osebne interese in krepili svoja močna področja. Učim se Ciljna skupina: 5. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo odpravljali primanjkljaje in vrzeli v znanju ter razvijali veščine načrtovanja in organizacije učenja. Veliko bodo medsebojno sodelovali, vendar pa bo vsak učenec opravljal naloge in napredoval glede na lastne potrebe, cilje ter interese. Učenci bodo krepili medvrstniške odnose in se učili sodelovalnega učenja, ob tem pa odpravljali lastne primanjkljaje v znanju ter pridobivali nova znanja. Sodelovalno učenje Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo v manjši skupini skušali doseči skupen cilj, opraviti obveznost ter premostiti vrzeli v znanju. Učenci bodo imeli priložnost sodelovati med seboj, razpravljati in si pomagati. Učenci bodo s tem pridobili in preizkusili različne strategije učenja, krepili organizacijske veščine, veščine sodelovanja ter se urili v izražanju in komunikaciji ter podajali konstruktivne povratne informacije drugim učencem. Učim se učiti Ciljna skupina: 5. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali strategije učenja, učili se bodo, kako doseči učne cilje. Naučili se bodo organizirati lastno učenje in poskušali najti svoj učni stil. Pri učenju si bodo pomagali med seboj in poskušali uspešno usvajati učne cilje. Komunikacija in medosebni odnosi Ciljna skupina: 7. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo spoznavali, zakaj so dobri medosebni odnosi pomembni in kako nam pri tem lahko pomaga učinkovita komunikacija. Spoznavali bodo, kako v odnosih z drugimi poskrbeti zase. Učenci bodo spoznali nekaj tehnik dobrega komuniciranja (aktivno poslušanje, jasno izražanje svojih čustev in potreb ter spoštovanje sogovornika). Pridobili bodo veščine, ki jih bodo lahko prenašali v odnose, ter ustvarili okolje za globlje razumevanje, povezanost, medsebojno podporo. Robotika Ciljna skupina: 5. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost; z uporabo različnih medijev bodo kreativno izražali ideje, izkušnje in občutja. Ob projektih bodo pridobivali znanja in veščine za upravljanje ter krmiljenje naprav in robotov. Preko projekta FLL bodo krepili sposobnosti za timsko delo ter spoznavali osnove robotike, raziskovanja in projektnega dela. Naredi sam Ciljna skupina: 6. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost; z uporabo različnih medijev bodo kreativno izražali ideje, izkušnje ter občutja. Ob projektih bodo pridobivali znanja in veščine za ustvarjanje, spoznavali materiale ter pridobivali spretnosti za rabo osnovnih orodij v tehniki in življenju. Tehnika Ciljna skupina: 4. – 6. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost; z uporabo različnih medijev bodo kreativno izražali ideje, izkušnje in občutja. Ob projektih bodo pridobivali znanja in veščine za ustvarjanje, spoznavali materiale ter pridobivali spretnosti za rabo osnovnih orodij v tehniki in življenju. Zgodnje poučevanje računalništva Ciljna skupina: 4. – 6. razred Način izvajanja: vsak teden vsak razred Učenci bodo krepili in razvijali neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost; z uporabo različnih medijev bodo kreativno izražali ideje, izkušnje in občutja. Razvijali bodo digitalne kompetence, pridobivali znanje in veščine za samostojno rabo IKT, razvijali zdrav odnos do rabe tehnologij. Prvi koraki v svet računalništva Ciljna skupina: 3. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo krepili in razvijali neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost; z uporabo različnih medijev kreativno izražajo ideje, izkušnje in občutja. Razvijali bodo digitalne kompetence, pridobivali znanje in veščine za samostojno rabo IKT, razvijali zdrav odnos do rabe tehnologij. Bralna značka/Tell me a story Ciljna skupina: 1. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo brali v svojem prostem času, po svojih željah. Brali bodo različna slovenska leposlovna in poučna gradiva in angleška besedila po priporočenem seznamu ali po svojih željah, tiskana in elektronska. Namen dejavnosti je, da učenci berejo besedila, ki jih zanimajo, ter da berejo, ker branje potrebujejo in ker v njem uživajo. Prebrano zgodbo bodo na kratko obnovili v slovenščini oz. angleščini. Lahko jo bodo predstavili tudi na drugačen način – npr. s stripom, z dramatizacijo, s posnetkom … Bralna značka se povezuje z različnimi bralnimi projekti (npr. Večer branja, Rastem s knjigo). Znam se igrati Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak dan Učenci bodo krepili socialni in čustven razvoj, razvoj kreativnosti ter domišljije. Izražali in učili se bodo skozi igro. Naučili se bodo preživljati svoj prosti čas skozi igro. Prosta igra Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: dve uri na teden Učenci bodo krepili socialni in čustveni razvoj, razvoj kreativnosti ter domišljije. Izražali in učili se bodo skozi igro. Krepili bodo razumevanje in doživljanje sprostitve ter oddiha med delom kot nujni element zdravega načina življenja. Učenci bodo krepili svoje vezi, prijateljstvo in urili sobivanje z drugimi. Igre nekoč in danes Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci se bodo izražali in učili skozi igro. Krepili bodo medsebojno povezanost in pozitiven odnos do naše kulture. Krepili in razvijali bodo domišljijo ter ustvarjalnost. Učenci bodo spoznavali in obujali igre, ki so se jih nekoč igrali starši ter stari starši. Primerjali bodo različne igre in načrtovali njihovo izvedbo. Naučili se bodo preživljati svoj prosti čas skozi igre iz preteklosti. Si za partijo šaha? Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo razvijali osnovno šahovsko izobraženost. Pridobivali bodo veščine kritičnega mišljenja, načrtovanja, izbiranja, vrednotenja in odločanja. Razvijali bodo zbranost, pazljivost in sprejemanje odgovornosti. Z igranjem šaha si bodo krepili različne načine mišljenja: z vajami iz kombiniranja in miselnimi postopki ocenjevanja, načrtovanja, izbiranja, vrednotenja in odločanja v šahu. Izboljšali bodo kognitivni razvoj in pridobivali kompetenco reševanja problemov. Živ žav Ciljna skupina: 1. – 5. razred Način izvajanja: vsak dan Učenci bodo razumeli pomen gibanja. Ozaveščali bodo pomen telesnega in duševnega zdravja za dobro počutje ter kakovostno življenje. Seznanili se bodo z različnimi gibalnimi dejavnostmi. Spoznali bodo pravila športnega obnašanja. Učenci bodo spoznali pomen gibanja za zdravje, se urili v zdravem načinu življenja, spoznavali različne načine gibanja, krepili medosebne odnose. Šolska skupnost Ciljna skupina: 2. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden Učenci bodo pridobivali vedenje o pravicah, vključevali se bodo v reševanje aktualnih problemov, se učili sprejemanja odgovornosti in doseganja konsenza pri skupnih odločitvah. Učenci bodo razvijali tehniko komunikacije in sodelovanja, oblikovali kakovostne medsebojne odnose in sodelovali pri oblikovanju pravil šolskega reda. Šolski parlament Ciljna skupina: 7. – 9. razred Način izvajanja: vsak teden v drugem ocenjevalnem obdobju Učenci bodo pridobivali znanja o demokraciji in vedenja o demokratičnem reševanju problemov. Učenci se bodo urili v prevzemanju odgovornosti za skupnost in komuniciranje v skupini. Okrepili bodo svoje komunikacijske veščine, se urili v izražanju svojega mnenja in sprejemanju mnenj drugih. Izpopolnjevali se bodo v vodstvenih nalogah in spoznavali pomen predstavnikov glasu za večino. Z Erasmusom na potep Ciljna skupina: 5. – 9. razred Način izvajanja: vsak drugi teden Učenci bodo spoznavali in navezovali prijateljske stike z vrstniki iz drugih držav. Razvijali bodo veščine komunikacije v tujem jeziku in digitalno opismenjevanje. Pridobivali bodo mednarodne izkušnje, odkrivali kulturo, tradicijo, običaje drugih držav. Učenci bodo razvijali komunikacijske veščine, znanje tujih jezikov in navezovali stike z vrstniki iz tujih držav. Učili se bodo sodelovalnega, skupinskega dela. Razvijali bodo strpnost in spoštovanje do drugačnosti.Samostojno in sodelovalno učenje:
Prebujam se tako ali drugače
Učim se sam
Načrtujem svoje delo in vedenje
Učiva se skupaj
Luknjice v znanju
Uganke, zanke, zavozlanke
Rad tekmujem v znanju
Širim znanje in tekmujem - Angleščina
Širim znanje in tekmujem - Geografija
Širim znanje in tekmujem - Matematika
Širim znanje in tekmujem - Biologija
Širim znanje in tekmujem - Zgodovina
Širim znanje in tekmujem - Fizika
Širim znanje in tekmujem - Slovenščina
Radovedni naravoslovci
SOS - Slovenščina
SOS - Matematika
SOS - Kemija
Vrtiljak glasov in črk
Vesela šola
Bralne urice
Mali znanstvenik odkriva
Mali ekologi
Strategije učenja
Matematične urice
Raziskujem svet in naš planet
Živali in jaz
Moj poklic
Male sive celice 1
Male sive celice 2
Učim se
Sodelovalno učenje
Učim se učiti
Komunikacija in medosebni odnosi
Robotika
Naredi sam
Tehnika
Zgodnje poučevanje računalništva
Prvi koraki v svet računalništva
Bralna značka/Tell me a story
Igra in samostojno načrtovanje prostega časa:
Znam se igrati
Prosta igra
Igre nekoč in danes
Si za partijo šaha?
Živ žav
Medvrstniško, medgeneracijsko in mednarodno sodelovanje:
Šolska skupnost
Šolski parlament
Z Erasmusom na potep
RAP - urniki
Urniki
RAP - zbirka aktivnosti
RAP – zbirka aktivnosti
Vzemite si čas za zabavo in ustvarjalnost!